Naše najväčšie automobilky a teda konkrétne Volkswagen zatiaľ len plánuje vo svojom bratislavskom závode vyrábať plne elektrický model luxusného SUV, Stellantis v Trnave už vyrába elektroauto a plánuje 3 ďalšie nové elektromodely, kórejská automobilka plánuje 2 elektrické modely a Volvo jeden.
Keď sa pozrieme koľko elektrických áut, ale aj hybridných áut odchádza bránami našich automobiliek, tak vidíme, že lídrom je Volkswagen, zhruba každé tretie auto má v sebe aj elektropohon, v KIA je to každé desiate a podobne je na tom aj trnavský Stellantis. Jaguar Land Rover zatiaľ vyrába výlučne autá so spaľovacími motormi.
Vláda chce zmeniť celým balíkom opatrení tento postoj k elektromobilite, napríklad plánuje aktívne hľadať nových investorov v oblasti elektromobility, chce zriadiť aj takzvaných lietajúcich konzulov, ktorí majú pomáhať s nábormi pracovníkov v zahraničí. Zatraktívniť chce elektromobily aj tým, že ponúka nižšie poplatky za diaľnice, výhodnejšie obstarávanie či parkovanie zadarmo.
- Ako hodnotí priemysel predstavené opatrenia vlády na podporu elektromobility?
- Kedy sa Slovensko zaradí medzi baterkových premiantov?
- Robí vláda dosť na, aby pritiahla na Slovensko pracovnú silu zo zahraničia?
- Prečo nie sú pre Slovensko zaujímaví utečenci, ktorí prichádzajú zo Sýrie a musíme ich nákladne hľadať v iných štátoch?
Na tieto a ďalšie otázky odpovedal v relácii Ekonomika :24 generálny sekretár Asociácie priemyselných zväzov a dopravy Andrej Lasz. Pozrieť si ju môžete pozrieť TU.