Európska únia minulý rok zverejnila štatistiky emisií z dopravy. Ukazujú, že takmer štyridsať percent výfukových plynov pochádza z nákladnej dopravy. V roku 2035 by mal v Európskej únii začať platiť zákaz predaja áut so spaľovacím motorom.
„Európska únia prijala, že nákladná doprava má byť elektrická. Nikto pri prijímaní nezvažoval, že taký elektrický ťahač je trikrát drahší a ťažší ako dieselový ťahač,“ povedal generálny sekretár Asociácie priemyslových zväzov a dopravy Andrej Lasz.
Jeden z veľkých problémov pre elektrickú nákladnú dopravu na Slovensku je nedostatok nabíjacích staníc. Infraštruktúra pre kamióny sa iba začína budovať. Alternatívou pre cestnú nákladnú dopravu sú vlaky. Zaťažujú menej ovzdušie, oproti kamiónom potrebujú menej personálu. Patrik Benka z Asociácie železničných dopravcov hovorí, že nákladné vlaky sú asi sedemkrát efektívnejšie ako kamióny. Na druhej strane sú drahšie.
Viac si môžete pozrieť v reportáži RTVS.