Premiér Robert Fico vyjadril želanie, aby sa výstupy z rokovaní pretavili do bilaterálnych stretnutí s ministerstvom hospodárstva, na ktorých budú môcť jednotlivé automobilky predkladať svoje požiadavky. K problematike elektroprechodu by sa malo konať aj špeciálne vládne zasadnutie. Do mesiaca by tiež mal vzniknúť dokument, ktorý bude obsahovať konkrétne legislatívne opatrenia na podporu automotive.
Eurokomisár Maroš Šefčovič po stretnutí vyhlásil, že výroba automobilov je chrbticou aj európskej ekonomiky, pričom tento priemysel investuje desiatky miliárd ročne aj do výskumu a vývoja. Aj preto presadzuje elektromobilitu najmä Európska únia. Cieľom je, aby v horizonte niekoľkých rokov boli v Európe vyrábané len elektrické a vodíkové vozidlá.
Tento segment sa však na Slovensku borí aj s vlastnými problémami. „Máme problémy s pracovnou silou, kvalifikovanou pracovnou silou, ktorú nahrádzame pracovníkmi zo zahraničia,“ povedal Alexander Matušek, viceprezident Asociácie priemyselných zväzov a dopravy (APZD).
Slováci si chcú zachovať vedúce postavenie vo výrobe vo svete aj v ére elektromobilov, avšak sami sú poslední v nákupe a zavádzaní ekologických vozidiel do praxe.
„Na jednej strane sme najväčší výrobca v prepočte na počet obyvateľov vozidiel na svete. Na druhej strane sme v Európe posledný registrácií bezemisných vozidiel, takže s tým treba niečo robiť,” dodal Matušek. Problémom je nielen vysoká cena týchto vozidiel, ale aj sieť nabíjacích staníc, ktorá nie je dostatočne hustá.
APZD a ZAP SR v týchto dňoch pripravujú konkrétne legislatívne kroky v rôznych oblastiach, ktoré majú pohnúť slovenský priemysel dopredu a ktoré chcú predložiť premiérovi R. Ficovi na bezodkladné riešenie.
Téme sa venuje reportáž televízie ta3:
Zdroj: ta3.com